Saturday, October 25, 2008

Ajari aku untuk iklhas

Kupikr..pikir.. apa sebenarnya yang terjadi dengan hidupku? kenapa yang kuimpikan semua berlalu tanpa tanda?...Aku hanya kalah pada rasa kasihan..!aku hanya tertunduk pada rasa iba..aku hanya tak mampu menolak sebuah kasihsayang...!Ajari aku untuk ikhlas wahai Sang pemegang jiwa..!tolonglah aku menunaikan sebuah janji cinta ini...!Jagalah kekasihku yang kau kenalkan pada hatiku disana...DIA MATAHARIKU..disaat mendung hariku menggulung...! Aku tak ingin meminta lebih dari yang kau beri, kecuali ketetapan hati untuk menjadi yang terbaik bagi hidupku..!Kau hadirkan DIA untukku...! dengan keyakinan aku akan jaga hati ini untuknya...Dan tunjukkan kebaikan bagi pejalan sepertiku..!hati yang ikhlas..hati yang welas..adalah hati yang kurindu..!Jangan lagi ada kebencian dan dendam menyelubung dalam ruang hati ini...!Jangan hadirkan lagi pengkhianatan itu untukku..!Biarlah kuhukum diriku untuk memasung hasrat yang meronta...!Aku adalah aku! dari aku dan hanya untukku..! Ajari aku dan tunjukkan padaku...

No comments: